Wanneer gebruik maken van verhalende 3D animaties?
3D animatie kan voor heel veel doeleinden ingezet worden. Maar 3D animatie is in onze ogen niet een eindproduct. Het is een tool om de gevraagde boodschap op een verhalende manier te versterken.
Na de briefing werken we toe naar een concept. En soms heeft animatie interessante mogelijkheden, zoals de voorbeelden die hieronder genoemd worden.
De meerwaarde van 3D animatie is voor elk project weer anders.
Bij het ene project wordt een sky replacement ingezet om bijvoorbeeld een internationale uitstraling te creëren.
Bij een ander project willen we een metafoor versterken.
Soms creëren we een hele 3D wereld en soms willen we ons juist focussen op één specifiek element.
Informerend en verhalend
3D animatie wordt vaak gebruikt voor informatieve video’s, onder andere bij infographics. Wij vinden het gebruik van 3D animatie interessant wanneer het bijdraagt aan het verhaal en de emotie van de boodschap die we willen overbrengen.
In het geval van de DSM art film bestond de vraag: breng onze kunstcollectie in beeld.
Zoals te zien is hebben we besloten om de kunstcollectie in een 3D museum te hangen, waarmee we met de virtuele camera door verschillende ruimtes gaan. Wat we konden doen dankzij de 3D animatie, is het nieuwe gebouw van DSM verwerken in dit 3D museum. Voor de opdrachtgever was dit heel veel waard.
3D animatie gebruiken we ook voor background replacement (vervanging van de achtergrond). Dat is te zien in de video hieronder.
Deze replacement hebben we gebruikt voor de campagne films: Women in Science.
Op die manier kunnen we het gevoel van een appartement in Shanghai versterken.
Voor GEA Meet the experts reeks hebben we een visuele overgang in 3D gemaakt. Hierbij suggereren we dat het leven op het speelveld naadloos aansluit op het ‘spelen’ in GEA’s Technology Center. De knikker rolt van de woonkamer de werkvloer op. Een relatief kleine overgang met een grote meerwaarde voor de boodschap.
Hebben jullie zelf een animatie-idee om de boodschap van jullie verhaal te delen? Laat het ons weten! Bel of stuur een mailtje.